سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو سایت خود را از ما بخواهید

طبقه بندی موضوعی

فرآیند افزایش رتبه وب سایت

شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲ ب.ظ

How to proof websites search performance

اگر به تازگی در حوزه ی کسب و کار خود، وب سایتی را در گوگل راه اندازی کرده اید، حتما می دانید که باید سایت را با رعایت کردن یک سری قوانین و تکنیک ها بهینه کنید تا بتوانید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی به دست آورده و بهتر دیده شوید.

به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید رتبه بالایی را کسب کنید، می بایست نرخ بازدید از سایت خود را با جذب کردن کاربران بالا ببرید. به طور کلی برای افزایش رتبه وب سایت باید تلاش کنید که با اهداف و استانداردهای گوگل هم راستا باشید، در این حالت می توانید برای رقابت در رتبه برتر نتایج موتورهای جستجو دیده بشوید.

 

بررسی وب سایت ها

در وهله اول شما باید محیط کسب و کار خود را به خوبی ارزیابی کنید، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید،

نیازمندی های کاربران و بازار را شناسایی و اولویت بندی کنید. رقیبان خود را شناسایی کنید و به نقاط ضعف و قدرت آن ها توجه کنید. شما میتوانید با استفاده از آخرین راهنمایی های موتورهای جستجو و به کارگیری ابزارهای درست و بروز شده ابتدا بررسی نمایید که وب سایت های مورد بررسی جهت افزایش رتبه خود چه معیارهایی از سئو را رعایت نموده است و یا دارای چه معیارهای بدی می باشد.

موتورهای جستجو برای این که سایت ها را در رتبه های بالای صفحه نتایج خود قرار دهند، دارای معیار های متعددی هستند که وب سایت ها جهت قرارگرفتن در این موقعیت ها، ملزم به رعایت این معیار ها می باشند.

البته موتورهای جستجو فرمول ریاضی دقیق و یا الگوریتم موتور جستجوی خود را که جزو اسرار آن‌ها است، هرگز فاش نمی کنند و یا به صورت مدام این الگوریتم ها را دستخوش تغییر می کنند ولی با این وجود موتورهای جستجو راهکار هایی برای سئوکارها فراهم نموده است که توسط آن بتوانند رتبه‌بندی خود را بهبود ببخشند.

 

در مرحله بعد می توانید جهت افزایش رتبه وب سایت لیستی از کلیه کارهایی را که می توان به بهبود رتبه وب سایت کمک کرد، تهیه نمایید. این لیست شامل  بهینه سازی on-page و بهینه سازی off-page است.

 

بهینه سازی on-page و off-page چیست؟

How to proof websites search performance

بهینه سازی on-page به کنترل کدها درون وب سایت مرتبط می شود که تمامی فعالیت های بهینه سازی در این قسمت صورت می گیرد، زیرا بهینه سازی on-page بیشترین تاثیر را در نتایج موتور جستجو خواهد داشت.

بهینه سازی off-page کلیه فعالیت هایی که در خارج از وب سایت می تواند در افزایش رتبه وب سایت موثر باشد است، این قسمت از فرآیند بهینه سازی نامحدود است و دست مهندسین سئوکار جهت تهیه ی لینک های بیشتر برای وب سایت باز است و این عمل به صورت مستمر می تواند انجام پذیرد

 

تهیه لیستی از انجام کارها و اولویت بندی

بعد از اینکه کارها و اولویت بندی آنها مشخص شد در این مرحله از فرآیند با توجه به اهمیت هر کدام از فعالیت ها مهندسین سئوکار شروع به انجام و پیاده سازی این کارها می کنند. انجام برخی امور جهت رعایت معیارهای موتورهای جستجو یک بار برای وب سایت مورد نظر انجام می شود اما برخی از معیارها وجود دارند که می بایست مهندسین سئوکار آن ها را به صورت مستمر و مداوم انجام دهند.

هدف از انجام این مراحل در فرآیند سئو، افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو با استفاده از روش های صحیح بهینه سازی است.

 

چگونه بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید؟

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که دروب سایت خود محتوای با ارزش، مفهومی و مرتبط با حوزه ی کسب و کار خود را تولید کنید.

وقتی محتوای شما بتواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد، باعث افزایش ماندگاری آن ها در صفحات می شود همچنین آن ها می توانند محتوا و اطلاعات مفید شما را بارها برای دیگران به اشتراک بگذارند. در نتیجه گوگل با توجه به رفتار کاربران، متوجه می شود که سایت شما معتبر است و این کار سبب افزایش رتبه وب سایت شما می شود.

محتوای شما نباید تکراری و کپی شده باشد و می توانید برای حفظ جذابیت سایت از محتوای تصویری، اینفوگرافی و یا ویدیو کمک بگیرید، زیرا این کار زمان حضور کاربران را در سایت افزایش می دهد و همین افزایش ماندگاری در سایت، فاکتور حائز اهمیتی است که باعث می شود گوگل رتبه بندی وب سایت شما را افزایش بدهد.

شما به عنوان یک مهندس سئو باید بدانید که تولید محتوای با ارزش و کاربردی به تنهایی برای ارتقا سئو و افزایش رتبه وب سایت یکی از شرط های لازم است اما کافی نیست.

 

حال برای افزایش رتبه وب سایت باید چه نکاتی را رعایت کنید؟

How to proof websites search performance

انتخاب کلمات کلیدی

در انتخاب کردن کلمات کلیدی باید این نکته توجه کنید که کلمه یا ترکیبی از کلماتی را استفاده کنید که به صورت مختصر در مورد موضوع سایت شما اطلاعاتی بدهد و مرتبط با حوزه ی کسب و کار شما و در راستای پاسخگویی به نیازهای کاربر باشد.

می توانید برای ایده گرفتن از کلمات کلیدی از Google Keyword Planner هم استفاده کنید.

کلمه کلیدی خود را حتما در عنوان ذکر کنید و در کنار این کلمات کلیدی اصلی حتما از کلمه کلیدی مترادف با آن هم استفاده کنید. ولی توجه داشته باشید که بیش از اندازه از این کلمات کلیدی را تکرار نکنید زیرا از سمت گوگل جریمه می شوید و امتیاز منفی دریافت می کنید.

 

توضیحات متا

حال سوال این است که برای انتخاب توضیحات متای سایت خود چه کنیم؟

توضیحات متا باید به گونه ایی نوشته شود که موضوع سایت و کسب و کارتان را به زبانی رسا و قابل درک برای کاربران به صورت خلاصه بیان کند وآن ها را از اهداف شما آگاه کند، با انجام این کار می توانید کاربران را در حداقل زمان به سایت خود جذب کنید و بازدید را بالا ببرید و با افزایش چشم گیر رتبه سایت از سمت گوگل مواجه شوید.

 

سرعت بارگذاری صفحات

افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از قابل توجه ترین معیارهای قابل توجه گوگل می باشد و از سوی دیگر لود شدن سریع تر سایت ها باعث افزایش رضایت کاربران می شود.

می توان با بهینه کردن و پایین آوردن حجم عکس تا جایی که کیفیت عکس از بین نرود سرعت را بالا برد. همچنین می توان با فشرده کردن فایل های کد نویسی از جمله css و جاوا اسکریپت فاصله ها را از بین برد و سرعت را افزایش داد. فراموش نکنید برای گوگل هیچ چیزی با ارزش تر از رضایت کاربران نیست.

 

تاثیر سرعت لود صفحات در بالا بردن رتبه سایت

How to proof websites search performance

تبلیغات

اگر از تبلیغات بیش از حد در سایت خود استفاده می کنید سخت در اشتباهید، استفاده بیش از حد از تبلیغات، ایندکس کردن صفحات را دچار اختلال می کند و برای کاربران آزار دهنده است، پس برای به دست آوردن سایتی با رتبه بالا هرگز از تبلیغات زیاد استفاده نکنید.

 

خطای 404 را رفع کنید

این خطا را می توانید با مراجعه به سرچ کنسول پیدا کنید و با روش های مختلف حل کنید، اگر URL مهم و معتبری بوده که از دست داده اید، ریدایرکت 301 کنید، اما اگر صفحه ای کم ارزش بوده و…

از روش های دیگر ریدایرکت کردن و یا نادیده گرفتن این صفحات و عدم نمایش به کاربر استفاده کنید، نکته مهم این است که ارور 404 را بر طرف کنید چون این خطا نشان می دهد که کاربر در جستجو خود موفق نبوده است و به هر دلیلی به محتوای مورد نظر خود دست نیافته و تاثیر منفی بر سئو دارد.

 

لینک های داخلی

یکی از فاکتورهای مهم برای سئو، ایجاد لینک داخلی است. لینک داخلی به این معناست که شما در داخل سایت آن صفحاتی که به همدیگر در ارتباط هستند را به هم لینک بدهید تا کاربران به سهولت داخل صفحات جستجو کنند و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این کار باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت می شود و در نتیجه افزایش رتبه سایت را به دنبال دارد.

نکته ای که در لینک بیلدینگ داخلی وجود دارد این است که ما نباید صفحات کاملا بی ربط را با انکر تکست نا مناسب و غلط ( به هر دلیلی ) لینک سازی کنیم زیرا تاثیر وارونه دارد.

 

لینک خارجی

برای اینکه امتیاز منفی دریافت نکنید و سئوی بهینه ای داشته باشید، بهتر است از لینک های خارجی قافل نشوید، لینک خارجی لینکی است که سایت های دیگر به صفحات شما ایجاد می کنند یا اینکه خود شما به سایت های دیگر لینک می دهید، میزان معتبر بودن سایت لینک دهنده برای گوگل خیلی اهمیت دارد زیرا می تواند نشان بدهد که سایت شما محتوای قدرتمندی دارد و در راستای اهداف کاربران و خدمت به مشتریان طراحی شده است در این حالت است که گوگل تصمیم می گیرد رتبه سایت شما را ارتقا بدهد.

نکته مهم لینک بیلدینگ خارجی این است که لینک های اسپم و شکسته شده را پیدا کنید و آن ها را از بین ببرید زیرا برای سئو بسیار حائز اهمیت است.

 

کاهش bounce rate

نرخ پرش چیست؟ زمانی که کاربران وارد سایت شما می شوند و بدون اینکه کاری انجام بدهند بلافاصله صفحه را بسته و از سایت شما خارج می شوند. این رفتار به ضرر شماست، تلاش کنید با رعایت کردن نکاتی که در بالا توضیح دادیم نرخ پرش را کاهش دهید زیرا روی بهینه سازی سئو و بالابردن رتبه سایت بسیار موثر است و سبب جذب کاربران می شود.

 

 

به کار گرفتن و استفاده از SSL

امنیت بالای سایت یکی از استاندارهای لازم برای سئو سایت و همچنین گوگل می باشد زیرا از ریزش ترافیک ورودی جلو گیری می کند. در واقع امنیت سایت و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، سبب افزایش اعتماد آن ها و تبدیل شدن آن ها به مشتریان دائمی می شود. در اینجا پیشنهاد ما این است که از SLL رایگان استفاده نکنید.

 

استفاده از CDN برای افزایش رتبه سایت

How to proof websites search performance

CDN شبکه توزیع محتوا می باشد که دارای مجموعه ایی از سرورها در سراسر دنیا است یعنی وقتی کاربری وارد سایت می شود و درخواستی را می دهد مهم نیست که از نظر موقعیت جغرافیایی در کدام مکان و یا کدام کشورواقع شده است.

زیرا نزدیک ترین سرور به آن مشتری پاسخگو خواهد بود و در این حالت بازهم شما موفق به جذب کاربران شده اید و ماندگاری آن ها را بالا ببرید. زیرا این شفافیت و تسریع انتقال اطلاعات به حدی است که کاربران تصور می کنند همه چیز در اختیار آن ها است و فقط آنها به تنهایی در وب سایت هستند.

ازسوی دیگر این شبکه امنیت را تامین می کند و جلوی حملات هکرها را می گیرد. نکته مهمتر این است که پهنای باند را افزایش می دهد چون کاربران همه به صورت اشتراکی  در حال استفاده از سرورها هستند و همین موضوع از جهات دیگر کاهش هزینه پهنای باند را به دنبال دارد. شبکه توزیع محتوا کمک می کند که با ترافیک بالای سایت مواجه نشوید.

فعال کردن CDN باعث می شود در صورت خطا هیچ گاه سیستم شما از دسترس خارج نشود چون سرورهای جایگزین دیگرهستند که به شما خدمات را ارائه بدهند.

 

خاصیت واکنش گرایی و پشتیبانی تلفن های همراه

امروزه 90 درصد مردم جستجوهای خود را از طریق موبایل انجام می دهند، حالا اگر طراحی سایت قابلیت پشتیبانی موبایل ها را نداشته باشد، در گوشی های هوشمند به خوبی دیده نمی شود. و همچنین گوگل هم نمی تواند سایت شما را در جستجوهایی که از طریق موبایل صورت می گیرد نشان بدهد. و شما در این زمینه رتبه ایی کسب نمی کنید.

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

زمانی که محتوای خود را اعم از متن، عکس، کلیپ در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام  به اشتراک می گذارید یا اقدام به ایجاد لینک می کنید این کار خیلی مفید و کاربردی خواهد بود. زیرا شبکه های اجتماعی سبب می شود رتبه وب سایت شما چندین برابر افزایش پیدا کند.

 

نظرات کاربران در افزایش رتبه وب سایت

How to proof websites search performance

بهتر است شما مدام درتعامل و برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان خود باشید و از آن ها بخواهید که برایتان کامنت بگذارند در نظردهی ها شرکت کنند.

شما نیز با توجه به انتقادات و پیشنهادات کاربران و پاسخ دادن به آن ها می توانید نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کنید و آن هارا بهبود ببخشید و باعث خشنودی کاربران شوید وبه افزایش رتبه سایت خود کمک کنید.

 

در نتیجه

شما با مطالعه مطالب کاربردی ما، آموختید که برای بهینه سازی و افزایش رتبه بندی سایت خود باید چه نکاتی را رعایت کنید.

 

اگر شما از نکاتی که در بالا گفتیم برای بهتر دیده شدن سایت خودتان استفاده کردید، خوشحال میشویم تجربیاتتان را با کاربر های دیگر به اشتراک بگذارید و همواره از انتقادات و پیشنهادات سازنده ی شما متشکریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی