سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو سایت خود را از ما بخواهید

طبقه بندی موضوعی

گوگل برت

در سال 2015 که الگوریتم رنک برین گوگل معرفی شد، تغییرات زیادی در نتایج گوگل به وجود آورد. بعد از معرفی این الگوریتم و تغییرات شگفت انگیزش بر روی نتایج جستجو، گوگل بار دیگر الگوریتم جدیدی به نام  Bert را در سال 2019 معرفی کرد. الگوریتم برت تا حدودی شبیه به رنک برین است.

الگوریتم bert چیست؟ چه کمکی به بهتر شدن نتایج جستجو می کند؟ ما باید برای همگام شدن با الگوریتم برت چیکار کنیم؟

الگوریتم برت (Bert) چیست؟

نام الگوریتم برت مخفف شده عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است. می توان این الگوریتم را باهوش ترین الگوریتم گوگل خطاب کرد. این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است. در واقع الگوریتم Bert به ربات های گوگل کمک می کند تا ساختار و ساخنمان معنایی کلمات یک عبارت را دقیق تر تجزیه و درک کند.

به طور ساده تر الگوریتم برت به درک بخش های کوچک زبان محاوره ای مثل حروف اضافه کمک می کند. از آنجا که کاربران گوگل انسان ها هستند، بیشتر این کاربران از زبان روزمره و محاوره ای خودشان برای سرچ کردن استفاده می کنند. از این رو گوگل به جای کار بر روی بعد ماشینی زبان ها رو بعد انسانی آن ها کار می کند تا نتایج بهتری را حاصل کند.

زبان انسانی جستجو

 

روش کار الگوریتم برت

 این الگوریتم با درک ترتیب کلمات، منظور را بهتر به گوگل انتقال می دهد. برای مثال کلمه "کره" کاملا مشخص نمی کند که منظور کشور کره یا ماده غذایی کره است؛ در اینجا الگوریتم برت با درک کلمات پس و پیش منظور شما را متوجه می شود و نتیجه مطلوبی را به شما انتقال می دهد.

تشخیص معنا در گوگل برت

دومین کاربرد این الگوریتم همانطور که گفته شد در درک کاربرد حروف اضافه است. به مثال زیر توجه کنید:

شخصی عبارت "بلیط تهران به مشهد" را جستجو می کند. قبل از وجود الگوریتم برت گوگل فقط نتایج مربوط به کلمات کلیدی "بلیط"، "تهران" و "مشهد" را جستجو می کرد. این جستجو ممکن بلیط های مشهد به تهران را نیز نشان بدهد. اما الگوریتم برت با درک این عبارت "تهران به مشهد"0 را در نظر می گیرد و جستجو می کند.

حساسیت روی حروف اضافه گوگ برت

 

تاثیر الگوریتم Bert بر روی سئو

با معرفی الگوریتم برت می توان این موضوع را فهمید که برای گوگل غیر از بهینه سازی کلمات کلیدی، مفهومی بودن سایت نیز اهمیت دارد. مفهومی بودن سایت یعنی با توجه به نیاز کاربر و اطلاعات مورد نیاز او اطلاعاتی که نیاز دارد را در اختیار او بگذاریم نه اینکه صرفاً بر روی کلمات کلیدی برای افزایش رتبه کار کنیم.

 

اگر بخواهیم از زبان گوگل حرف بزنیم، باید به این حقیقت اشاره کنیم که هیچ کاری نیست که بتوانید آن را «بهینه سازی برای BERT گوگل» در نظر بگیرید.

دنی سالیوان، یکی از چهره های شاخص گوگل در این باره میگوید:

هیچ روش بهینه سازی برای BERT وجود ندارد. این بروزرسانی جدید الگوریتم های ما را هوشمند تر کرده است و این هوشمندی یعنی ما می توانیم محتوایی که برای کاربر نوشته شده را درک کنیم.

توییت دنی سالیوان

به صورت کلی بهتر است شما نیز در راستای هدف گوگل یعنی درک هدف کاربر از جستجو کردن به جای تطابق کلمه کلیدی، هدف گذاری و تولید محتوا کنید تا یک پله دیگر به سئو کار حرفه ای شدن نزدیک بشوید.

 

تفاوت الگوریتم Bert و الگوریتم Rankbrain

تفاوت رنک برین و برت

بیایید ابتدا شباهت این دو الگوریتم را بیان کنیم:

الگوریتم Bert و Rankbrain هردو توسط Hummingbird کنترل می شوند. هر دو از هوش مصنوعی استفاده می کنند و هدفی مشترک دارند، یعنی درک بهتر عبارت جستجو شده و بهتر شدن نتایج.

الگوریتم Bert همانطور که اشاره کردیم بیشتر به دنبال درک بهتر زبان طبیعی انسان ها و الگوریتم RankBrain برای یافتن مفهوم عبارات بلند و ناشناخته استفاده می شود.

 

پاسخ به سوالات متداول

 

آیا الگوریتم برت بر سئو تاثیر دارد؟

این سوال پاسخ قاطعی ندارد اما چیزی که مشخص است این است که شما باید در راستای هدف گوگل قدم بردارید.

 

آیا الگوریتم برت همان اپدیت شده رنک برین است؟

 به دلیل یکی بودن ماهیت هوش مصنوعی این دو الگوریتم با یکدیگر زیاد مقایسه می شوند. الگوریتم Bert یک دستاورد در زمینه هوش مصنوعی است اما با رنک برین متفاوت است. الگوریتم های برت و رنک برین در واقع به صورت مکمل برای یکدیگر هستند.

 

الگوریتم برت گوگل باعث تغییری در مفهوم بازاریابی محتوا می شود؟

این الگوریتم به علت داشتن درک بیشتر از زبان محاوره ای، محتوای ارزشمند را به دست کاربر می رساند. تنها وظیفه شما در تولید محتوا این است که برای کاربر تولید محتوا کنیم و نگران نباشیم.

--

آیا الگوریتم برت برای همه زبان ها فعال است؟

بر اساس اعلام گوگل الگوریتم برت، ابتدا فقط برای کوئری های زبان انگلیسی فعال است ولی به مرور زمان  برای تمامی زبان ها فعال می شود.

 

الگوریتم برت همان اپدیت رنک برین است؟

به دلیل ماهیت هوش مصنوعی برت، عده زیادی آن را با رنک برین مقایسه می کنند. با اینکه BERT یک دستاورد در حوزه هوش مصنوعی گوگل است ولی ارتباطی به رنک برین ندارد. در بهترین حالت میتوانیم بگوییم که این دو الگوریتم به عنوان مکمل در کنار هم کار میکنند.

 

حالا ما چی کار کنیم؟

این سه مورد را در نظر بگیرید:

1. هدف جستجو کاربر

2. محتوای مناسب کاربر

3. آشنایی با ادبیات کاربر

شما باید با در نظر گرفتن این موارد، تولید محتوا کنید.

 

 

اگر بخواهیم کلی جمع بندی منیم مطالب الگوریتم برت را باید بگوییم که با توجه به الگوریتم های جدید باید سعی کنید تا محتوایی کاربرپسند و کلمات کلیدی متناسب با سرچ کابران بنویسیم. لزوماً محتوای طولانی تر امتیاز بیشتری در گوگل نمی گیرد. محتوایی که تمام نکات و الگوریتم ها را رعایت کند، امتیاز بیشتری می گیرد.

به نظر شما وبمستران چه کار هایی برای همگام شدن با الگوریتم برت باید انجام بدهند؟

 

  • seo kar seo kar

google bert

seo

سئو یعنی چه

گوگل

گوگل برت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی