این واقعیت را نمی توان انکار کرد که همه آموزه ها نوعی خودآموزی هستند. درست است، که با آموزش یادگیری آسان می شود، اما هیچ چیز را یاد نمی گیرید مگر اینکه خودتان بخواهید. (فقط در آموزش خودتان به شما کمک می کنند.) همه موارد بالا گویای این است که اگر می خواهید در یادگیری سئو موفق باشید باید خودتان این کار را انجام دهید.
سئو برای مبتدیان
ابتدا باید با مفاهیم سئو آشنا شوید. برای این کار می توانید از مطالب موجود در این سایت برای پاسخ به سوالات اساسی و ساده در مورد سئو مانند "سئو چیست؟" یا "چرا سئو مهم است؟" پاسخ داده شود. پس از مطالعه این مقالات، حداقل یک قدم از افرادی که به صورت روزانه ایمیل های اسپم ارسال می کنند، جلوتر هستید. (:
اکثراً از مقوله هایی مثل درک اساسی از موتورهای جستجو و مدل کسب و کار آنها به سادگی رد می شوند. بسیاری از متخصصان بر روی اقدامات کوتاه مدت سئو تمرکز می کنند تا یک استراتژی بلند مدت و موفق. آنها می پرسند: «اگر فلان تغییر را در وب سایت ایجاد کنم، چه نتیجه ای میدهد؟» سوال مهمی است، اما تنظیم یک استراتژی بلند مدت سئو مستلزم پاسخگویی به این سوالات است:
اغلب مقولاتی مانند درک اولیه موتورهای جستجو و مدل کسب و کار آنها را نادیده گرفته می شود. بسیاری از کارشناسان به جای یک استراتژی بلند مدت و موفق، بر روی اقدامات کوتاه مدت سئو تمرکز می کنند. آنها می پرسند "اگر این تغییر را در وب سایت ایجاد کنم چه اتفاقی می افتد؟" این یک سوال مهم است، اما یک استراتژی سئو بلند مدت نیاز مند پاسخ به سوالات زیر است:
• چگونه موتورهای جستجو کسب درآمد می کنند؟
• چه اهدافی خارج از کسب درآمد دارند؟
• آینده جستجو چیست؟
حرکت به سمت سئو پیشرفته
تجربه چندین ساله بسیاری از کارشناسان سئو چیزی شبیه به این است که " تگ ها را بهینه کنید، سرعت سایت را افزایش دهید، مکررا پست بگذارید و بک لینک بگیرید" حتی اگر این سئوکارها به شما این تصور را بدهند که بیشتر از این کار می کنند، دروغ است و بیشتر همان میزان خدماتی است که ارائه می دهند. اگر در زمینه سئو مبتدی هستید، این موارد منطقی به نظر می رسند. تا زمانی که به نتیجه نرسیده اید، انتظاری بیش از این نخواهید داشت. با سرمایه گذاری چند ساعت در ماه، می توانید به سمت تبدیل شدن به یک متخصص واقعی سئو حرکت کنید.
6 پله برای شروع یادگیری سئو
- هدف سئو را درک کنید.
کسب و کارها اهداف بازاریابی متفاوتی دارند، اما وجه مشترک آنها تمایل آنها به افزایش درآمد است. هدف کلی سئو همین است.
یادگیری سئو به سایت شما اجازه می دهد تا در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار گیرد و ترافیکی درآمد زا ایجاد کند.
- کلمات کلیدی هدف را لیست کنید.
ابتدا فهرستی از کلماتی که می خواهید در آنها رتبه بگیرید، تهیه کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب بخش مهمی در جذب ترافیک سایت شما است.
دو نوع کلمه کلیدی وجود دارد. کلمات کلیدی بلند یا به اصطلاح دم بلند متشکل از سه کلمه یا بیشتر و کلمات کلیدی کوتاه متشکل از یک یا دو کلمه. رتبه بندی در کلمات کلیدی دم بلند کار ساده تری است. کلمات کلیدی دم کوتاه اغلب طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند.
- فرق بین سئو داخلی و سئوی خارجی را بدانید.
سئو در دو مکان on-page و off-page انجام می شود. آنچه در داخل اتفاق می افتد چیزی است که می توانید مستقیماً تغییر دهید، در حالی که آنچه خارج از صفحه اتفاق می افتد به سایت های دیگر بستگی دارد.
جای تعجب نیست که سئوی درون صفحه موضوعی ساده تر برای پوشش و درک است. شما فقط چند بخش از صفحه خود را مدیریت می کنید تا بازدیدکنندگان و ربات های موتورهای جستجو را جذب کنید.
سئوی درون صفحه شامل قالب بندی (مانند برچسب های H1 و H2)، استفاده از کلمه کلیدی، Navigation، URL ، توضیحات متا، و توضیحات تصویر یا متن است.
- رضایت کاربران مهم است.
در موتورهای جستجو، هدف جلب رضایت کاربران با نتایج خوب است، پس تجربه کاربری (UX) نقش مهمی در سئو بازی می کند. شما باید کاربران را در اولویت بدانید و طراحی، عملکرد و انتظارات آنها را برآورده کنید.
الگوریتمهایی مانند RankBrain رفتار کاربر را برای جلب رضایت و بدست آوردن ترجیحات آنها تحلیل میکنند. با یادگیری ماشینی، اکنون نگاه دقیق تری به شیوه های مدل سازی شده از کاربر وجود دارد.
کلیک روی یک نتیجه موتور جستجو (CTR)، یکی از عوامل سنجش UX است که گوگل در نظر می گیرد. این به نشان دادن میزان مرتبط بودن و جذابیت یک نتیجه در مقایسه با نتایج دیگر کمک می کند.
عامل دیگر مدت زمانی است که شخص قبل از بازگشت به صفحه جستجو در یک صفحه می ماند که توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود و می تواند بر عملکرد سئوی شما تأثیر بگذارد.
- محتوای سئو پسند بسازید.
محتوایی که برای سایت خود ایجاد می کنید، شامل بلاگ ها، مقاله ها، اخبار و ویدیوها، راه اصلی جذب جستجوگرها و جلب رضایت موتورهای جستجو است. اگر از بهترین شیوه های سئو پیروی کنید، تولید محتوای ماهرانه می تواند ترافیک گوگل را به سایت شما جذب کند.
یادگیری این نکته ضروری است که محتوای سئو پسند با طول متن ارتباط دارد. برای مثال، پستهای طولانیتر، شانس بیشتری برای شکار شدن توسط جستجوگران دارند.
محتوای متنی برای خزندههای موتورهای جستجو خوب است، زیرا در غربال کردن متن خوب هستند. آنها به وجود تعادل در کلمات کلیدی، مفیدی و جامع بودن اطلاعات و یک طرح قابل هضم توجه می کنند.
مهم است یاد بگیرید که محتوای سئو پسند به طول متن مربوط می شوند. به عنوان مثال، پست های طولانی تر شانس بیشتری برای دیده شدن توسط جستجوگران دارند.
محتوا باید کاملاً با موضوع انتخاب شده مطابقت داشته باشد. گوگل از پست های شلخته و بی حساب دوری می کند و به دنبال مقاله های مفید و قدرتمند می گردد.
موتورهای جستجو نیز به محتوای نو نیاز دارند و نتایج کپی شده از سایت های دیگر را جریمه می کنند. در طول فرآیند یادگیری SEO از این مجازات ها آگاه باشید.
- لینک سازی را شروع کنید.
از بین 200+ فاکتور رتبه بندی سایت برای گوگل، لینک ها از سه فاکتور برتر محسوب می شوند. لینک ها از سایر وب سایت ها به صفحات شما به موتورهای جستجو سیگنال می دهند که سایت شما چقدر قابل اعتماد و مفید برای کاربران در سراسر وب است. با این حال، موتورهای جستجو در مورد تاکتیک های سیاه ایجاد پیوند (خرید لینک یا ...) بسیار سختگیر هستند. ایجاد یک لینک سفید به این معنی است که سایر افراد، بازدیدکنندگان و عموم از محتوای شما قدردانی می کنند و به اشتراک می گذارند.
حضور و فعالیت در رسانه های اجتماعی باعث تشویق مردم به خواندن، اشتراک گذاری و صحبت در مورد سایت شما میشود که منجر به ایجاد لینک میشود.
لطفا در بخش نظرات انتقادات، پیشنهادات و تجارب خود را در این زمینه بیان کنید.
- ۰ نظر
- ۲۶ اسفند ۰۰ ، ۰۹:۲۲
- ۱۸ نمایش