سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو سایت خود را از ما بخواهید

طبقه بندی موضوعی

آموزش Disavow بک لینک های اسپم

سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۳۱ ب.ظ

آموزش Disavow بک لینک های اسپم

درمقاله های پیشین در مورد مفهوم لینک، بک لینک وانواع آن، نحوه ساخت بک لینک و… صحبت کردیم. همانطور که می دانید لینک ها تاثیر به سزایی در رتبه بندی نتایج گوگل دارند. لینک ها می توانند بر روی سایت تاثیر مثبت داشته و سبب بهبود رتبه کلمات کلیدی سایت شوند و یا برعکس تاثیر منفی داشته و سبب افت رتبه و یا جریمه سایت شوند.

موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که گوگل توسط الگوریتم پنگوئن، در تلاش است با حذف لینک های مخرب و اسپم، از پنالتی شدن سایت شما جلوگیری کند.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ابزاری که گوگل برای رد اثرگذاری لینک ها (چه مثبت و چه منفی) در اختیار مدیران و متخصصین سئو سایت قرار داده است، ابزار Disavow links می باشد. که به وسیله آن می توان لینک های سایت های گوناگون یا صفحات به خصوص آن ها را بی اثر کرد.

یعنی با قرار دادن لیست لینک سایت ها یا صفحات اسپم در Disavow links به گوگل اعلام می کنیم که تاثیر این لینک ها بر روی سایت را نادیده بگیرد. اگر این کار توسط متخصص سئو سایت و به شیوه صحیح انجام شود، می تواند سبب بهبود وضعیت سایت شده و یا حداقل مانع آسیب دیدن سایت از تاثیر منفی لینک های اسپم و مخرب شود.

معرفی ابزار Disavow links

پیش از اینکه نحوه انجام این کار را به شما بیاموزیم، میخواهیم ابتدا توضیح مختصری راجع به Disavow کردن بک لینک ها به شما بدهیم. Disavow بک لینک ها به معنای رد کردن آن هاست. یعنی شما میتوانید با این اقدام بک لینک های مخربی را که نمیخواهید دریافت کنید را در لیست Disavow قرار دهید تا گوگل تاثیر منفی یا مثبت این لینک ها را خنثی و بی اثر کند. Disavow فایلی است که در گوگل ثبت می شود و به وسیله آن اعلام میکنید لینک هایی که در این فایل وجود دارد در نظر گرفته نشود. در واقع شما با رد کردن بک لینک های اسپم می توانید از آسیب رسانی به سایت خود جلوگیری کنید.

معرفی انواع بک لینک های مخرب و اسپم

بر اساس الگوریتم پنگوئن گوگل، بک لینک های نامعتبر و بی‌ارزش تاثیری در بهبود سئو و رتبه سایت ندارد. درگذشته برای کسب رتبه بالا در گوگل عده ای با استفاده از روش های سئو کلاه سیاه شروع به خرید بک لینک می کردند و به روش کاملاًغیرطبیعی رتبه سایت شان افزایش می یافت. با ورود الگوریتم پنگوئن با این وب سایت‌ها برخورد شد و توسط گوگل جریمه شدند و رتبه سایت شان به شدت کاهش یافت.

در ادامه انواع بک لینک های مخرب و اسپم را برای شما بازگو میکنیم:

· بک لینک های خریداری شده

· بک لینک های موجود در Link farm

· بک لینک های موجود در PBN

· بک لینک های موجود در سایت هایی کم ارزش و بی کیفیت

· بک لینک های موجود در سایت‌ هایی با اسپم اسکور 10% به بالا

· لینک های درون کامنت های اسپم

· همه بک لینک های بالا جزو بک لینک های مخرب محسوب می شوند. مخصوصاً اگر تعداد این بک لینک ها بالا باشد، گوگل شما را جریمه می کند و با کاهش رتبه سایت مواجه خواهید شد.

روند مهم در Disavow کردن لینک اسپم

آموزش disavow بک لینک های اسپم

گام های مهمی در Disavow لینک اسپم وجود دارد که شامل:

· تصمیم گیری برای استفاده و یا عدم استفاده از ابزار Disavow links

· تهیه لیست لینک های اسپم به صورت URL یا Domain

· معرفی لینک های اسپم به گوگل توسط آپلود در Disavow links

بررسی و اطمینان از Disavow

درصورتی که این لینک ها را خودتان و یا شخصی ایجاد کرده است که به او دسترسی دارید، باید حذف آن ها را از سایت خودتان انجام دهید. در مواردی تعداد این لینک های اسپم به گونه ای نیست که تاثیر مخرب بسیاری بر سایت بگذارد. در این صورت بهتر است آن ها را به حال خود رها کنید.

گاهی نیز خود گوگل می تواند این لینک های مضر را بیابد و خودش تاثیر آن ها را کم می کند. اما اگر حس کردید که چاره دیگری ندارید و تعداد این لینک های اسپم بیش از حد هستند و مطمئنا در عملکرد سایت شما تاثیر منفی دارند؛ پس به ادامه این آموزش توجه کنید تا نحوه Disavow کردن بک لینک ها را به شما آموزش دهیم.

تهیه لیست لینک های اسپم

پس از تصمیم گیری برای استفاده از ابزار Disavow links، باید از تمامی لینک های اسپم که قصد دارید آن ها را Disavow کنید، لیست تهیه کنید. جهت نوشتن این لیست موارد زیر را در نظر بگیرید:

· هر آدرس URL یا دامنه را باید در یک سطر مجزا قرار دهید.

· شما میتوانید یک آدرس از سایت را برای بی اثر کردن بک لینک به این ابزار معرفی نمائید، اما اگر قصد دارید تمامی بک لینک های دریافتی از یک دامنه یا ساب دامین را بی اثر کنید، باید پیش از آن مقدار domain: را قرار دهید.

· پس از نوشتن تمامی لینک های مورد نظر، فایل ایجاد شده را باید با پسوند txt و یونیکد UTF-8ذخیره نمائید. برای تهیه لیست txt میتوانید از نرم افزار notepad استفاده نمائید درصورتی که نیاز به ذکر توضیحات اضافی دارید، میتوانید آن ها را پیش از دامنه یا آدرس مد نظر با # مشخص کنید. برای نمونه به لیست زیر دقت نمائید:

# One page to disavow

https://spam.com/content-1/

#One domain to disavow

domain:example.com

معرفی لینک های اسپم به گوگل

آموزش Disavow بک لینک های اسپم

پس از کامل شدن فایل، باید آن را در ابزار Disavow گوگل آپلود کنید. بر طبق تصویر وارد لینک زیر شوید:

Disavow link ابزار

در این قسمت باید لینک وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که سایتتان را از پیش در سرچ کنسول ثبت کرده باشید، در این قسمت آن را خواهید دید.

جهت آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول کلیک کنید.

سپس روی گزینه ی upload disavow list، کلیک کرده و فایل متنی مورد نظرتان را آپلود کنید.

پس از آپلود، تعداد دامنه ها و آدرس های URL در زیر دامنه انتخابی شما نمایش داده میشود.

درصورتی که پیش از این لیستی ارائه داده بودید، با کلیک بر روی گزینه Replace فایل جدید جایگزین فایل قبلی خواهد شد.

اگر از این کار منصرف شدید می توانید با کلیک بر روی Cancel disavowals و انتخاب گزینه Yes, cancel disavows این کار را لغو کرده و لیست آپلود شده توسط شما حذف خواهد شد.

چه سایت هایی که به شما لینک داده اند؟

به این جهت تنها کافی است در گوگل سرچ کنسول قسمت Linksرا بازکنید. سپس بر روی گزینه Top linking sites کلیک کنید. در آنجا لیست تمام وب سایت ها یا دامین هایی که به سایت شما لینک داده اند را نشان می دهد. و شما میتوانید بررسی کنید که سایت هایی که به شما لینک دادند آیا سایت های معتبری هستند یا خیر و سپس آن ها را Disavow کنید.

البته ابزارهای دیگری مانند MOZ و Ahrefsهم به شما اطلاعات لینک های اسپمی که به سایت شما داده شده است را می دهد و شما به وسیله آن میتوانید این لینک ها را Disavow کنید.

سخن پایانی

اگر تصمیم دارید از ابزار Disavow backlinks گوگل استفاده نمائید، حتما با مطالعه و تسلط کامل این کار را انجام دهید. چنانچه پرسش، ابهام و یا نظری در این باره دارید، در بخش نظرات آن را در میان بگذارید.

در آخر باید گفت انتظار فوق العاده ای از اثر این روش نداشته باشید، زیرا گوگل در بیشتر موارد می تواند لینک ها را تحلیل و لینک های خوب را بشناسد و اثر آن ها را منتقل نماید. سعی نمائید تنها زمانی از این روش استفاده کنید که تعداد بک لینک های مخرب سایت شما بسیار شده و می تواند رتبه سایتتان را یک دفعه کاهش دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی