سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو سایت خود را از ما بخواهید

طبقه بندی موضوعی

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۰۹ ب.ظ

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

کاربران بسیاری با ورود به دنیای سئو و بهبود کسب و کار خود در دنیای اینترنت با عبارت لینک نوفالو Nofollow مواجه می شوند. تگ نوفالو یکی از رایج ترین تگ ها در زبان برنامه نویسی html است و آشنایی آن در سئو سایت بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از تگ nofollow به این معناست که از گوگل درخواست نموده اید صفحه مورد نظر را کراول و یا دنبال نکند. استفاده از لینک nofollow، هیچ تغییری در رتبه صفحه مقصد، ایجاد نخواهد کرد.

ممکن است در اینجا پرسشی مطرح شود که دلیل استفاده از این لینک چیست؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوئیم که در واقع لینک نوفالو به صورت مستقیم در جابجایی رتبه سایت در نتایج گوگل، تاثیر ندارد. اما به صورت غیرمستقیم، موجب بهبود سئوی سایت می شود.

در این مقاله آموزش سئو قصد دارم که شما را به صورت کامل با لینک یا تگ نوفالو و تفاوت آن با لینک دوفالو آشنا و چگونگی استفاده آن در سورس کد سایت را نیز بررسی کنم.

لینک نوفالو (nofollow) چیست؟

همه لینک ها در اینترنت به صورت پیشفرض در حالت فالو (Follow) هستند. در صورتی که به تگ <a> ویژگی rel=Nofollow را اضافه کنیم، به لینک نوفالو تبدیل می شود. با اضافه کردن این ویژگی، به موتورهای جستجو می فهمانیم که به صفحه لینک شده وراد نشوند و دلیلی برای بررسی آن صفحه وجود ندارد. به عبارت دیگر، ربات های جستجوگر را آگاه می کنید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شان وارد شود؛ اما با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو می دهید.

<a href=www.example.com rel=” nofollow”>Anchor Text</a>

از آنجایی که گرفتن لینک طبیعی از وبسایت های معتبر آن هم به صورت فالو، کار ساده ای نیست. بنابراین دریافت لینک nofollow، بیانگر طبیعی بودن لینک هاست. به بیان دیگر با دریافت لینک nofollow، گوگل آسان تر می پذیرد که لینک های ورودی به سایت شما، طبیعی هستند.

هیچ گاه اهمیت لینک های دریافتی از نوع nofollowرا دست کم نگیرید، این امر اگرچه مستقیماً در سئوی سایت شما مؤثر نیست. اما سبب افزایش چشمگیر بازدید از سایت شما خواهد شد.

گسترش لینک های nofollow، موجب شده است که گوگل اخیراً آن ها را مورد بررسی بیشتری قرار دهد، زیرا اکثر مدیران وبسایت ها در تلاشند تا به جای استفاده از لینک های فالو از لینک های نوفالو استفاده نمایند. نکته قابل توجه این است که اکثر مدیران وبسایت ها، تفاوت این دو نوع لینک را نمی دانند و از CMS هایی استفاده میکنند که تمامی لینک های خروجی آنها nofollow است.

گاهی هم افراد با اینکه به تفاوت میان این دو نوع لینک واقف اند، تمایلی به لینک دادن به سایتی دیگر آن هم از نوع لینک های فالو ندارند، زیرا این کار سبب افزایش رتبه سایت دیگران هم می شود. که به معنای پیشی گرفتن رقبا از شما خواهد بود.

لازم به ذکر است که اغلب سایت‌های معتبر که دارای انجمن‌های قدرتمندی هستند، لینک‌های خروجی‌شان به صورت nofollow است. سایت‌های معتبر، سایت‌های مفیدی را معرفی می‌کنند و لینک‌های خروجی از این سایت‌ها به طور مداوم، نظارت می‌شوند، بنابراین با توجه به نظارت‌های مداوم، گوگل برای آن‌ها ارزشی را در نظر گرفته است.

تفاوت follow و nofollow

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

اگر شما به جهت افزایش سئوی سایت تان به یک صفحه پربازدید لینک بدهید. اما مدیر آن سایت آن از تکینک نوفالو استفاده کند، در واقع می توان گفت که این تبادل هیچ اثری بر سئوی سایت شما نخواهد داشت و کاربران صرفاً می توانند لینک و متن مورد نظر را مشاهده کنند.

لینک dofollow برخلاف nofollow به گوگل اجازه میدهد که لینک ها را بررسی نماید. به عبارت دیگر این یک نوع بک لینک سازی محسوب می شود.

در واقع هم موتورهای جستجو و هم کاربران می توانند لینک هایی که در صفحات سایت شما برای دیگر صفحات ( داخلی و خارجی) گذاشته شده را بررسی نمایند.

مطلب مرتبط: لینک جویس یا عصاره لینک چیست؟

مهمترین نکته ای که باید در لینک دوفالو رعایت نمود، انکر تکست می باشد. انکر تکست یا همان عبارت لینک شده بهتر است که براساس همان کلمه کلیدی صفحه مورد نظر باشد تا نتیجه بهتری را در گوگل دریافت نمائید.

نوشتن لینک دوفالو به صورت زیر است:

<a href=” http://www.examplesite.com/”>Anchortext</a>

کاربردهای لینک نوفالو (nofollow)

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

از لینک های nofollow در بخش‌های مختلف وبسایت ها استفاده می شود. این بخش ها عبارتند از:

· بخش نظرات در انتهای مقالات یا وبلاگ سایت ها

· شبکه های اجتماعی اعم از توییتر، فیس‌بوک و...

· لینک های دریافتی از صفحات گفتگو و انجمن ها

· پست های مهمان

· وب سایت های خبری

لینک های nofollow که ذکر نمودیم، موجب افزایش بازدید سایت شما خواهند شد، اما هیچ تاثیری در پیج رنک ندارند.

مزایای استفاده از تگ nofollow

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

اگر ماهیت لینک نوفالو را درک کنید، متوجه می شوید که گوگل بی دلیل این تگ را طراحی نکرده است. همان تاثیر غیر مستقیم نیز می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد. انواع لینک ها در دنیا اینترنت وجود دارند که می توانند با نوفالو بودنشان تاثیرات شگرفی را برای سایت شما به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از مزیت های این نوع لینک ها می پردازیم.

افزایش ترافیک سایت

حال که با مفهوم لینک nofollow آشنا شده اید، این پرسش پیش می آید که چگونه این لینک ها می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کند؟ اگر وبسایتی مانند کورا که برای پرسش و پاسخ است، به شما لینک دهد، بازدید شما را بیشتر می کند. در وب سایت هایی مانند یوتیوب و ردیدیت و... نیز بدین صورت است. لینک حاصل از رپورتاژ آگهی نیز به صورت نوفالو است اما سبب افزایش ترافیک شما می شود.

جلوگیری از کاهش اعتبار وبسایت

لینک های خروجی و ورودی نامعتبر، ممکن است اعتبار شما را به خطر اندازد. لینک های خروجی سایت به آسانی می تواند اعتبار وبسایت شما را کاهش دهد. اگر در لینک های خروجی که مقصد آن ها وبسایت های نامعتبر است از تگ نوفالو استفاده کنید، اعتبار شما به خطر نمی افتد. این امر برای لینک های ورودی نیز صدق می کند.

جلوگیری از پنالتی شدن توسط گوگل

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

در لینکی که شما از تبلیغات وبسایت های بزرگ دریافت می کنید، از تگ nofollow استفاده شده است. نوفالو بودن لینک ها در اکثر مواقع مورد توجه گوگل قرار می گیرد و تاثیرات مثبتی در رتبه آن ها می گذارد. شاید در مرحله اول موجب بهبود پیج رنک شما نشود، اما بازدید خوبی را برای شما ایجاد می کند.

اگر شما از تگ نوفالو در بک لینک ها و رپورتاژ آگهی ها استفاده نکنید، توسط گوگل جریمه می شوید و حتی ممکن است سایت شما توسط گوگل پنالتی شود.

مطلب مرتبط: لینک فارم یا مزرعه لینک چیست؟

در نتیجه با شناخت بیشتر لینک nofollowمی توانید از جریمه های سنگین و ضربات سنگینی که ممکن است به سایت شما وارد شود، جلوگیری کنید.

جلوگیری از duplicate content(محتوای تکراری)

در سایت شما ممکن است دو لینک با انکرتکست مختلف به یک صفحه داخلی یا خارجی لینک داده شود. اگر شما در یکی از آن ها تگ نوفالو استفاده نکنید، دچار مشکل محتوای تکراری شده و تاثیر منفی بر رتبه شما در گوگل و کاهش رنک شما در صفحات جستجوی گوگل می شود.

نحوه نوفالو کردن انواع لینک های خروجی

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

نوفالو کردن لینک خروجی وردپرس با افزونه

برای نوفالو (nofollow) کردن تمامی لینک های خروجی در سایت وردپرس پلاگین Nofollow For External Link وجود دارد. با دانلود این افزونه، تمام لینک های شما nofollow و دارای اتریبیوت rel="nofollow" و همچنین target="_blank" خواهد شد.

نوفالو کردن لینک در وردپرس به وسیله کد

چگونه میتوان لینک های خروجی را Nofollow کرد؟

به منظور نوفالوی لینک های خروجی سایت خود در وردپرس می توانید از کد زیر استفاده نمایید. با افزودن کد زیر به فایل فانکشن (Function.php) قالب خود، لینک های خروجی موجود در سایت شما به صورت خودکار rel="nofollow" خواهند شد. توصیه می کنم تا حد امکان از پلاگین در جهت افزایش سرعت سایت و بهینه سازی، کمتر استفاده نمائید.

 

;add_filter(‘the_content’, ‘my_nofollow’)

            ;add_filter(‘the_excerpt’, ‘my_nofollow’)

           } function my_nofollow($content)

                        ;return preg_replace_callback(‘/<a[^>]+/’, ‘my_nofollow_callback’, $content)

           {

           } function my_nofollow_callback($matches)

                        ;link = $matches[0]$

                       ;site_link = get_bloginfo(‘url’)$

                       } if (strpos($link, ‘rel’) === false)

                                   ;link = preg_replace(“%(href=\S(?!$site_link))%i”, ‘rel=”nofollow” $1’, $link)$

                        } elseif (preg_match(“%href=\S(?!$site_link)%i”, $link)) {

                                    ;link = preg_replace(‘/rel=\S(?!nofollow)\S*/i’, ‘rel=”nofollow”‘, $link)$

                                         {

                        ;return $link

                       }

 

ایجاد لینک نوفالو برای لینک های منتخب در Wordpress

ممکن است قصد داشته باشید صرفاً برخی لینک های مورد نظر را نوفالو کنید، افزونه TinyMCE Advanced در وردپرس، یکی از افزونه های معروفی است که اکثر مدیران سایت های وردپرسی آن را نصب کرده اند. یکی از امکانات بسیار خوب این افزونه که اکثراً از آن بی اطلاع هستند بخش Alternative Link آن است.

پس از نصب این افزونه به بخش تنظیمات آن رفته در بخش Options تیک گزینه Alternative Link Dialog را بزنید، بعد از ذخیره تنظیمات به قسمت نوشته ها بروید و متنی که می خواهید به آن لینکی الصاق کنید را انتخاب کنید. سپس روی آیکن زنجیر با نام گذاشتن/ویرایش پیوند کلیک کنید تا کادر Insert linkباز شود و در قسمت rel می توانید گزینه Nofollow را انتخاب نمائید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی