سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو سایت خود را از ما بخواهید

طبقه بندی موضوعی

لینک جویس سایت چیست؟

چهارشنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶ ق.ظ

لینک جویس یا عصاره لینک چیست

اصطلاح عصاره لینک یا Link juice در سئو به ارزش یا سهمی می گویند که به وسیله هایپرلینک ها از یک سایت یا صفحه به سایت یا صفحه ای دیگر منتقل می شود. در این حالت، موتورهای جستجو عصاره لینک ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و آن مقدار Link Juice که از سایت مبدأ به سایت شما فرستاده می شود را به عنوان یک امتیاز و نمره مثبت برای سایت شما در نظر می گیرند. این موضوع نشانگر این است که صفحات شما ارزشمند هستند و ارزش ترویج را دارند.

در این مطلب قصد دارم در مورد این موضوع به طور مفصل با شما صحبت می کنم. با ما همراه باشید.

لینک جویس یا Link Juice چیست؟

لینک جویس یا همان عصاره لینک درواقع به معنای اشتراک Page Authority یا اعتبار یک صفحه به صفحه ی دیگر توسط لینک سازی داخلی یا خارجی است.

شما میتوانید از طریق روش های متنوع بک لینک های متفاوتی برای سایت خود دریافت کنید. اما باید بدانید که همه ی بک لینک ها به یک اعتبار و کیفیت نیستند.

در صورتی که بک لینک های دریافتی توسط سایت شما از سایت های معتبر و شناخته شده باشد، پس حتماً امتیاز و عصاره لینکی که به وسیله آن بک لینک دریافت کرده اید قدرت بسیاری به سایت شما منتقل خواهد کرد.

درصورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بک لینک ها هستید، از مقاله زیر دیدن نمائید.

آموزش ساخت بک لینک رایگان

لینک جویس یا عصاره لینک چیست

روش های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری برای کسب لینک ارزشمند از بستر وب وجود دارد.

روش مستقیم، مربوط به استراتژی های ایجاد لینک، از طریق به اشتراک گذاری اسناد و مقاله، بازاریابی رسانه های اجتماعی، انتشار بیانیه مطبوعاتی، پست مهمان، انتشار رپورتاژ و موارد دیگر می شود.

روش غیرمستقیم، از ارائه محتوای عالی در سایت شما حاصل می شود. این امر مجوب می شود که کاربران محتوای سایت شما را در سراسر وب بارها به اشتراک بگذارند و صفحات را به طور طبیعی پیوند دهند.

ارزش لینکی که از این طریق سایت ها به سایت شما منتقل می شود، همان عصاره لینک است و اعتبار این پیوند لینک، بسته به سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند، متفاوت است. گوگل برای هر صفحه از یک سایت امتیاز مشخصی در نظر می گیرد که به آن Page Rank میگویند. پیج رنگ ارتباط خاصی با لینک جویس دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

پیج رَنک Page Rank گوگل

هر صفحه از یک سایت برای گوگل ارزش خاصی دارد. که گوگل نسبت به این ارزش، امتیاز و اعتباری را برای آن صفحه در نظر می گیرد. امتیازی که گوگل برای هر صفحه از سایت مشخص میکند را Page Rank می گویند.

این امتیازدهی بر اساس کیفیت محتوا، تعداد ورودی های صفحه از طریق گوگل و بک لینک های ارزشمندی که به صفحه داده شده است، وضع می شود.

نحوه عملکرد لینک جویس

لینک جویس یا عصاره لینک چیست

پس از اینکه با مفهوم لینک جویس تاحدودی آشنا شدید، اکنون نوبت آن است که راجع به نحوه عملکرد آن نیز اطلاعاتی کسب کنید.

تصور کنید دو سایت کاملاً مشابه دارید. یکی از این سایت ها (A) از 4 سایت (که کاملا اعتبار و شرایط یکسانی دارند) بک لینک دریافت میکند. سایت دیگر (B) فقط از دو سایت (که کاملا اعتبار و شرایط یکسانی با 4 سایت قبلی داشتند) بک لینک دریافت میکند.

به این خاطر که تعداد بک لینک های دریافتی سایت A بیشتر از B بوده است؛ پس این سایت لینک جویس بیشتری دریافت نموده و در نتایج جستجو نیز نسبت به سایت B رتبه بالاتر و با ارزش تری خواهد داشت. شایان ذکر است که هرچقدر میزان لینک خروجی در سایت ها کمتر باشد، اعتبار منتقل شده از طریق آن ها قدرتمندتر و با ارزش تر خواهد بود.

از موارد دیگری که لینک جویس دریافتی را دستخوش تغییرات می کند، تعداد لینک های خارجی موجود در سایت لینک دهنده به آن ها است.

یعنی اگر سایت هایی که به سایت B لینک می دهند، تنها لینک خروجی این سایت ها بوده باشد یا نسبت به سایت هایی که به سایت A لینک داده اند، لینک خروجی کمتری داشته باشند، لینک جویس دریافتی توسط سایت B بیشتر و دارای قدرت بالاتری نسبت به لینک جویس دریافتی توسط سایت A ، خواهد بود.

ترفندهای افزایش لینک جویس

لینک جویس یا عصاره لینک چیست

در این بخش به روش های افزایش لینک جویس می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به کمک مطالبی که در این بخش گفته می شود، بتوانید رتبه بهتری در نتایج جستجو دریافت کنید:

لینک سازی داخلی

یکی از ساده ترین راه های افزایش لینک جویس، استفاده از لینک داخلی است. بعضی از صفحات سایت شما می توانند منابع غنی لینک جویس باشند. که شما می توانید با لینک سازی داخلی، این لینک جویس را بین صفحات دیگر سایت خود پخش کنید. البته به این موضوع توجه نمائید که با لینک سازی بی رویه و بی ربط با موضوع صفحه، موجب اسپم شدن سایت تان به وسیله گوگل نشوید.

درصورتی که مایل به کسب اطلاعات و آموزش های بیشتر درباره ی لینک سازی داخلی هستید، از مقاله زیر دیدن نمائید.

لینک سازی داخلی چیست؟ چگونه لینک داخلی بسازیم؟

بازیابی لینک ها

بازیابی لینک یا Link Reclamation درواقع به معنای بازسازی لینک های قدیمی یا شکسته موجود در سایت است. شما می توانید این بک لینک ها و لینک هایی با ارور 404 را به کمک سرچ کنسول گوگل بیابید و آن ها را بازیابی نمائید.

ریدایرکت نمودن این لینک ها به صفحه اصلی سایت یا دیگر صفحات نامربوط به آن، برای سایت شما تاثیر منفی در پی خواهند داشت.

استفاده از تگ hreflang در سایت های بین المللی

درصورتی که کاربران سایت شما از کشور های مختلف هستند و شما محتوای سایت خود را متناسب با زبان کاربران سایتتان ترجمه کرده اید. تگ“hreflang” به شما کمک می کند تا این نسخه های متفاوت را به موتورهای جستجو معرفی کنید. این امر در نهایت موجب این می شود که با توجه به زبان و موقعیت یک کاربر، نسخه مناسب برای او به نمایش در بیاید.

همچنین این تگ موجب تقسیم لینک جویس در میان نسخه های مختلف این صفحات می شود. در نتیجه رتبه های بهتری برای این صفحات در نظر گرفته می شود.

تولید محتوای جذاب

یکی از روش های آسان برای افزایش لینک جویس های دریافتی سایت، تولید محتوای جذاب است. برای اینکه با قواعد تولید محتوای اصولی بهتر آشنا شوید، می توانید از مقاله زیر کمک بگیرید:

آموزش اصول محتوانویسی

دریافت بک لینک قدرتمند

لینک جویس یا عصاره لینک چیست

سعی کنید با مفید و جذاب نمایش دادن محتوای صفحه ی خود، بک لینک های قوی دریافت کنید تا لینک جویس دریافتی از آن نیز دارای ارزش بیشتری باشد.

بک لینک هایی که از طریق سایت های معتبر و یا از سایت های با لینک های خروجی کمتر دریافت میشوند، معتبرتر و ارزشمند ترند. لازم به ذکر است که خرید بک لینک یا تبادل آن، روش درستی برای این کار نیست. بلکه باید سعی کنید بک لینک ها را به روش طبیعی و تدریجی دریافت کنید.

عوامل تأثیرگذار در لینک جویس

اگر تصور می کنید که تمامی لینک جویس ها در سئوی سایت شما تأثیرگذارند، باید گفت که تأثیرگذاربودن یا نبودن آن ها بستگی به شرایط خاصی دارند. لینک جویس در لینک سازی اگر با ویژگی های زیر باشد، تاثیرگذار است:

  • صفحات دارای محتوای باکیفیت
  • صفحات هم موضوع و مرتبط با سایت شما
  • سایت های دارای لینک های خروجی کمتر
  • سایت های دارای پیج رنک بالا
  • صفحات قابل خزش بالا
  • صفحات موجود در SERPs

این در صورتی است که لینک جویس های بدست آمده از لینک سازی با ویژگی های زیر، نمی توانند موثر واقع شوند:

  • صفحات با لینک های خریداری شده
  • سایت های دارای لینک های نوفالو
  • صفحات با موضوعات غیر مرتبط به صفحات شما
  • سایت های ناموجود در جستجو Index
  • دریافت لینک از صفحات بدون محتوا
  • صفحات دارای لینک های خروجی بسیار
  • صفحاتی که از قبل با آن ها تبادل لینک انجام داده اید.

تأثیر لینک جویس بر سئو سایت

لینک جویس یا عصاره لینک چیست

پیش از ببرسی تاثیر لینک جویس بر سئو سایت، باید با دو واژه Link Profile و Trust Rank آشنا شویم.

رتبه اعتماد Trust Rank

تراست رنک یک روش تجزیه و تحلیل لینک است. این روش در تجزیه و تحلیل لینک کاربرد دارد و به جهت متمایز نمودن لینک های پر ارزش از لینک های بی ربط و کم ارزش و حتی بی ارزش استفاده می شود.

پروفایل لینک ها Link Profile

صفحاتی هستند که اکثر ابزارهای آنلاین سئو را ارائه می دهند و مشخصات کامل بک لینک های دریافتی وب سایت در آن نشان داده می شود.

پروفایل لینک و تراست رنک از مهم ترین عوامل مربوط به لینک جویس هستند. زیرا میزان ارزش دریافتی از یک بک لینک را مشخص می کنند. هر چه Trust Rank سایت های لینک دهنده قدرتمندتری باشند، ارزش بیشتری از آن ها به سایت های لینک گیرنده منتقل می شود.

تراست رنک هر وب سایت، یک مقدار مشخص برای موتورهای جستجو است. البته ابزارهایی مانند مازتراست، با الگوریتم های خودشان یک معیار به عنوان تراست رنک ارائه می‌کنند که تجربه ثابت کرده است که این معیار تا حدی مطابق با معیار موتورهای جستجو مانند گوگل است.

همانطور که متوجه شده اید وجود لینک های با ارزش و با کیفیت می تواند رتبه های بهتری را در نتایج جستجو برای سایت شما رقم بزند. پس درواقع هرچه لینک جویس دریافتی توسط سایت شما قدرتمندتر و بهتر باشد، سایت شما نیز به موتورهای جستجو معتبر تر و بهتر نمایش داده میشود. همین امر سبب دریافت رتبه های بهتر در نتایج جستجو برای سایت شما خواهد شد.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد، لینک جویس درواقع همان ارزش و اعتباریست که از سایتی به سایت دیگر به کمک بک لینک منتقل می شود. هرچقدر صفحه ی لینک دهنده قوی تر و معتبرتر باشد، سایت دریافت کننده بک لینک امتیاز بیشتری میگیرد و تاثیر مثبتی در رتبه بندی آن خواهد داشت.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد و به کمک آن به خوبی با مفهوم لینک جویس آشنا شده باشید. در صورتی که طی مطالعه این مقاله به هرگونه ابهام یا پرسشی برخوردید، می توانید آن را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی