سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو سایت خود را از ما بخواهید

طبقه بندی موضوعی

مزرعه لینک چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

چهارشنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶ ق.ظ

تاثیر مزرعه لینک بر سئوسایت

در این مقاله می خواهم در مورد خرید انبوه لینک یا به اصطلاح مزرعه لینک (Link Farm) صحبت کنم. تکنیکی خطرناک که ممکن است مدیران وب سایت ها بدون اطلاع از عواقبش، آن را برای افزایش رتبه سئو سایتشان به کار ببرند.

مزرعه لینک یا لینک فارم یک روش گسترده و مخرب از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. که با فریب موتورهای جستجو و ساخت پیوند های مصنوعی سبب افزایش رتبه بندی سایت ها می شود. که البته این افزایش رتبه پایدار نیست.

هدف از ایجاد این مجموعه لینک ها فریب دادن جستجوگرهای وب می باشد، که به طور کاذب رتبه بالاتری به این وب سایت ها در نتایج جستجو اختصاص دهند. از این رو مزرعه های پیوند یک روش هرزنگاری محسوب می شوند.

با توجه به ریسک و خطراتی که این تکنیک سئویی به همراه دارد، قصد دارم در ادامه اطلاعات کاملی درمورد آن را به شما ارائه دهم.

لینک فارم Link Farm چیست؟

مزرعه لینک به مجموعه ای از وبسایت ها گفته می شود که مستقیماً با یک دیگر و به صورت گروهی تبادل لینک می کنند و صرفا به هدف ایجاد و تبادل لینک ساخته شده اند. در مزرعه لینک، سایت ها با هدف نمایش و ارائه محتوای با کیفیت و اطلاعات مفید به کاربران ایجاد نشده اند، بلکه تنها با تبادل لینک، میخواهند رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورند. مزرعه لینک سریع ترین روش برای دریافت لینک بالای روزانه می باشد، اما امروزه به عنوان یک روش اسپم شمرده می شود و استفاده از آن ها جریمه سخت گوگل را به همراه دارد.

تأثیر لینک فارم بر سئو سایت

تاثر مزرعه لینک بر سئو سایت

در گذشته ایجاد مزرعه لینک به عنوان یک طرح هوشمندانه تلقی میشد و در تعیین رتبه بندی وب سایت ها، برای موتورهای جستجو اهمیت داشت. اما اکنون مطابق با استانداردهای گوگل و پیدایش الگوریتم پنگوئن، فعالیت مزارع لینک ممنوع می باشد. زیرا کاربردی عکس دارد و ممکن است وب سایت را از سوی گوگل دچار مشکل کند. گنجاندن اجباری تعداد بسیاری لینک، توسط گوگل قابل تشخیص است. در این صورت گوگل می تواند آن ها را از فهرست سایت ها حذف کند یا پیج رنک (رتبه) پایینی را به آن ها اختصاص دهد.

همان طور که می دانید استفاده از ترفندهای سئو کلاه سیاه نه تنها هیچ سودی برای سئو سایت شما ندارد، بلکه امکان دارد که ضررهای بسیاری نیز به آن برسانند. در واقع Link Farm نیز یکی از همین ترفندهای سیاه است، که از آن برای بالا بردن رتبه سایت، استفاده می شود اما بدون شک جریمه سنگینی از سوی گوگل به همراه خواهد داشت.

میزان جریمه به بزرگی Link Farm و دامنه آن بستگی دارد. اگر شما برای رتبه گیری، از مزارع لینک گسترده استفاده کنید، احتمال اینکه وب سایت شما از تمام صفحات گوگل حذف شود، امکان دارد.

عضویت در مزارع لینک پولی است و شما باید هزینه ای را به ازای ساخت Backlinkهای آن ها پرداخت کنید. اگر تصور می کنید که در قبال پرداخت این هزینه رتبه سایت تان به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد یافت، سخت در اشتباهید! چرا که گوگل در آخر متوجه مصنوعی بودن این بک لینک ها خواهد شد.

با توجه به این که بک لینک های این مزارع اغلب بی ارتباط با محتوای سایت شما هستند، می توانند ارزش دامنه سایت شما را به مقدار زیادی کم کرده و در طولانی مدت موجب افت رتبه شما هم بشوند.

روش های جایگزین مزرعه لینک

شما می‌توانید با ساخت لینک‌ و بک لینک های با کیفیت، به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید و از روش های جایگزین مزرعه لینک استفاده کنید. اکنون که متوجه اثرات مخرب لینک فارم بر روی سایت تان شدید بهتر است روش های جایگزین مزرعه لینک را به کار بگیرید. روش های بسیار و تاثیرگذاری برای بک لینک سازی وجود دارد که در این بخش به آن ها می پردازیم.

وبلاگ های معتبر

برای انجام این کار، ابتدا یک وبلاگ میسازیم و سپس محتوای خوب و بهینه سازی شده خود را در آن بارگذاری می کنیم و پس از اینکه اعتبار وبلاگ بیشتر شد، لینک مورد نظر خود را در آن ها قرار می دهیم.

اخیرا سایت های معتبری مانند virgool، Medium و reddit بستری برای نوشتن محتوا ایجاد کرده اند، که با ساخت یک اکانت و نوشتن محتوا می توانید بک لینک بگیرید. اما در نظر داشته باشید که محتوایی که می نویسید، نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد و صرفا به منظور دریافت بک لینک باشد. می توانید یک محتوای خوب 500 کلمه به بالا بنویسید و در میان متن لینک وب سایت خود را نیز قرار بدهید. بک لینک وبلاگی یکی از تاثیرگذارترین بک لینک هایی است که می تواند به دیده شدن سایت شما کمک کند. سعی کنید با انجام روش های سئو ارزش و اعتبار وبلاگ را افزایش دهید تا لینک هایی که دریافت می کنید ارزشمندتر از پیش باشند.

پست مهمان

پست مهمان یا وبلاگ نویسی به عنوان مهمان هم ایده خوبی برای ایجاد بک لینک از سایت های معتبر می باشد. در این روش شما باید یک محتوای مفید و باکیفیت بنویسید و سپس آن را در سایت هایی که پست مهمان قبول می‌کنند، انتشار دهید. و سپس از آن یک لینک به سایت خودتان بدهید.

بهتر است این محتوا را در سایتی قرار دهید که در حوزه کاری مشابه شما فعالیت کند؛ به این ترتیب هم گوگل به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد و هم محتوا را در معرض دید کاربران خود قرار داده اید.

از دیگر مزایای نوشتن پست مهمان، میتوان به معرفی بهتر برند و برقراری ارتباط مؤثر با همکاران حوزه کسب و کارتان اشاره کرد. حتی این کار به وب سایت میزبان نیز سود می رساند؛ چون شما یک محتوای باکیفیت و مفید برای سایتشان تولید کرده اید.

پروفایل شبکه های اجتماعی

برای دریافت بک لینک های مفید و ارزشمند، از شبکه های اجتماعی غافل نشوید. ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی گوناگون، خود به خود بک لینک را برای سایت تان ایجاد می کند. شبکه هایی مانند اینستاگرام، امکان درج لینک در بیو را فراهم می کند. در رسانه هایی مانند لینکدین، فیسبوک و توییتر نیز می توانید لینک سایت را در هر پست و همچنین پروفایل اکانت خود قرار دهید.

چنانچه از این روش استفاده نمودید، سعی نمائید بک لینک هایی بدون انکرتکست و فقط با آدرس دامنه بسازید. این روش علاوه بر اینکه به صورت ارگانیک، برای سایت شما بک لینک ایجاد می کند و اعتبار آن را نیز نزد گوگل افزایش میدهد، می تواند ترافیک زیادی را نیز به سمت سایت تان روانه کند.

رپورتاژ آگهی

یک روش عالی اما غیر رایگان برای دریافت بک لینک های با کیفیت، رپورتاژ آگهی است. میتوانید هزینه ای که برای خرید بک لینک می کنید را برای سفارش رپورتاژ آگهی صرف نمایید. رپورتاژ آگهی فرایند ایجاد یک محتوای با کیفیت است که به طور غیر مستقیم محصولات، خدمات و یا برند شما را معرفی می‌کند. رپورتاژ آگهی در ازای پرداخت هزینه در سایت های خبری پربازدید همراه با لینک سایت شما به صورت دائمی منتشر می شود.

احیای لینک های شکسته

تاثیر مزرعه لینک بر سئوسایت

در این روش ابتدا با استفاده از ابزاری نظیر Check My Link باید فهرستی از لینک های رها شده مرتبط با کسب و کار خودتان که در سایت های دیگر وجود دارند را بیابید. سپس برای آن لینک خراب یک محتوای جایگزین مناسب و ارزشمند تولید کنید. یا اگر از پیش محتوای بهینه شده تر از آن انکرتکست در وب سایت تان موجود است، آن را به مدیر سایت معرفی کنید. سپس به این سایت ها ایمیل بزنید و با صاحبان آن ها تعامل کنید، در اینجا باید از سایت آن ها تعریف و تمجید کرده و ادعای طرفداری کنید.

به آنان گوشزد کنید که در سایتشان لینک رها شده وجود دارد و آدرس آن را نیز به آن ها نشان دهید. بنابراین از آن ها بخواهید به ازای این کار به شما بک لینک بدهند. احتمالاً مدیر سایت از اینکه شما یک لینک خراب را برای او پیدا نمودید و جایگزینی مفیدتر برای آن پیدا کرده اید بسیار خرسند خواهد شد و با شما همکاری خواهد کرد. برای افزایش احتمال پاسخ مثبت، می توانید پیش از بیان درخواست خود، به سراغ پست های آن سایت بروید و برای آن ها کامنت های مثبت بگذارید.

پادکست

هنگامی که پادکستی را تهیه و منتشر می کنید، سایت منتشرکننده پادکست، از شما آدرس شبکه های اجتماعی و وب سایت تان را میپرسد. همچنین در صفحه سایتی که پادکست تان را منتشر میکند، بک لینک هایی به صفحات سایت شما می زند تا معرفی کاملی از منتشرکننده بیان کند. به همین ترتیب می توانید بک لینک ها و ترافیک خوبی را از سایت های معتبر و معروف بگیرید.

سایت های Web2

سایت های web2 نسل جدید سایت‌ هستند که پس از سایت های معمولی معرفی شدند. برخلاف سایت های web1 که در آن ها یک شخص محتوا را تولید می کرد و روی سایت قرار می داد و کاربران هم فقط می توانستند آن را مطالعه نمایند، در سایت های web2 یک تعامل دو طرفه بین تولیدکننده محتوا و خوانندگان آن ایجاد می شود. از آنجا که گوگل همیشه به دنبال جلب رضایت کاربران می باشد، مشخصاً سایت های web2 را در اولویت نسبت به web1 قرار می دهد. همچنین تولید محتوا در سایت های web2 به سبب ماهیتی که دارند آسان تر است.

دایرکتوری مشاغل

به جز وبلاگ ها، دایرکتوری های مشاغل نیز گزینه خوبی برای گرفتن بک لینک محسوب می شوند. در این گونه وب سایت ها، مشاغل و کسب و کارهای گوناگون معرفی می شوند. کافیست این دایرکتوری ها را بیابید و وب سایت تان را در آن ها معرفی نمایید.

اینفوگرافی

امروزه تمایل کاربران به محتواهای تصویری افزایش یافته و به این محتواها بیش از پیش توجه می شود. اینفوگرافیک ها در واقع همان محتواهای گرافیکی هستند که از طریق تصاویر می توانند اطلاعات پیچیده را سریع تر و ساده تر و در حجم وسیعی به مخاطب منتقل کنند. شما می توانید از این روش برای تولید محتوای خود استفاده کنید و با تولید و انتشار اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی، کاربران را مجاب کنید تا آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید اینفوگرافیک خودتان را به عنوان پست مهمان به سایت های معتبر معرفی نمایید و در ازای آن، ضمن معرفی سایت خود از آن ها بک لینک دریافت کنید. به این ترتیب خیلی زود می توانید محتوای تصویری خود را در صفحات گوناگون ببینید و بک لینک بگیرید بدون اینکه دست به دامن مزرعه لینک شده باشید.

بک لینک دانشگاهی edu

سایت های edu از نظر گوگل بسیار پراهمیت هستند، چراکه تنها دانشگاه ها می توانند چنین دامنه ای داشته باشند و در نتیجه از نظر الگوریتم های گوگل یک دامنه edu که مربوط به نهادهای آموزشی و دانشگاهی است، از اعتبار بالایی برخوردار است. دریافت لینک از سایت های edu کار بسیار سختی است؛ اما با کمی مهارت می توانید بک لینک های آن ها از طریق ابزارهایی همچون ahrefs و moz یا پرداخت هزینه به افرادی که می توانند در سایت های edu لینک بسازند، بک لینک های قدرتمندی دریافت کنید.

بک لینک ویکی پدیا

در این نوع لینک گیری همانطور که از نامش مشخص است با مشارکت در ویرایش محتوای ویکی پدیا لینک دریافت می کنید. باوجود اینکه لینکی که دریافت می کنید نوفالو است، اما با ارزش است. زیرا لینک سازی در ویکی پدیا هم بسیار سخت است. سایت هایی وجود دارند که از صفحه 8 با لینک ویکی پدیا به صفحه 1 و 2 آمده اند و جزو نتایج برتر گوگل شدند.

بک لینک انجمن

تاثیر مزرعه لینک بر سئوسایت

در این روش با پیوستن به انجمن های مختلف و انتشار لینک سایت خود در میان مطالب آن ها، می توانید لینک های با ارزشی ایجاد نمائید. نکته ای که وجود دارد این است که همان ابتدا لینک خود را درج نکنید، چون احتمال حذف شدن پیام های شما و حتی حذف حساب کاربری که ایجاد کرده اید وجود دارد. به جای آن می توانید سوالی مطرح کنید و پس از مشارکت افراد در انجمن، در میان آن لینک سایت خود را قرار بدهید.

تکنیک های دیگر سئو کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سیاه در ایجاد لینک متوقف نمی شود. موارد بسیار دیگری وجود دارد که صاحبان وب سایت ها و افرادی که خود را متخصص سئو می دانند انجام می دهند و سبب ایجاد مشکل در سایت تان می شوند. در ادامه به دو مورد دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه اشاره میکنیم.

کیورد استافینگ

هنگامی که در مورد تکرار کلمات کلیدی صحبت می شود، تصور اصلی پشت پرده این است که هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتری را در صفحه یا مقاله وب سایت خود وارد کنید، احتمال اینکه سایت شما سریع تر پیدا شود بیشتر است. اما در حقیقت همانطور که کاربران وب سایت ها شروع به بی توجهی سایت هایی نمودند که کلمات کلیدی را بیش از حد نمایش میداد، موتورهای جستجو نیز شروع به جریمه سایت هایی کردند که این گونه فعالیت می نمودند.

کلوکینگ (Cloaking)

یکی دیگر از تکنیک های کلاه سیاه cloaking نام دارد. این تکنیک به بازدید کننده مطالبی که می‌خواهد ببیند، اما روی آن کلیک نکرده است را نشان می دهد. یا به این صورت عمل می کند که به کاربران یک مقاله، و به موتورهای جستجو مقاله دیگری را نشان می دهد. هدف از این کار صرفاً فریب موتورهای جستجو است.

جبران استفاده اشتباه از مزرعه لینک

تاثیر مزرعه لینک بر سئو سایت

اگر برای خودتان وب سایتی ایجاد نمودید و بدون اطلاع از ابعاد تاریک «مزرعه لینک» با هدف بهبود و تقویت سئو سایت تان از این روش استفاده کردید، پیش از تشخیص گوگل و تاثرات مخرب آن ها اقدامات زیر را انجام دهید:

· تمامی فعالیت ها و اقدامات مرتبط با مزرعه لینک را متوقف نمائید.

· با مراجعه به قسمت Links در سرچ کنسول و سپس کلیک بر روی دکمه EXPORT EXTERNAL LINKS و انتخاب گزینه More sample links فهرست تمامی لینک های تبادلی و PBN که گوگل برای وب سایت شما ثبت کرده را بیابید.

· تمامی لینک هایی که با این روش بدست آوردید را با استفاده از ابزارهای موسوم به Disavow قطع و حذف نمائید.

· شروع به لینک سازی با برخی از مقالات آموزنده و مفید با ارزش در سایت های معتبر نمائید و با روش های مطمئن برای آن ها بک لینک بگیرید.

· اگر توسط گوگل جریمه شده اید، این مرحله را نیز انجام دهید. در غیر این صورت اقدامات پیشین کافی است. در این صورت پس از انجام اقدامات بالا، باید به قسمت خطاهای گوگل سرچ کنسول مراجعه نمائید و پس از اطمینان از رفع خطاهای مرتبط، درخواست ایندکس مجدد آن ها را (با کلیک بر روی آدرس برگه مورد نظر و سپس استفاده از گزینه Inspect URLو کلیک بر روی دکمه REQUEST INDEXING) جهت تجدید نظر گوگل ارسال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی