سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو کار سایت

بهترین سئو کار سایت

سئو سایت خود را از ما بخواهید

طبقه بندی موضوعی

جستجو صفر کلیک چیست؟

چهارشنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۳۳ ب.ظ

zero-search-click

آیا می دانستید ۵۰ درصد از جستجوهای گوگلی بدون کلیک بر روی لینک به نتیجه می رسند؟

آیا جستجو صفر کلیک برای صاحبان کسب و کار خوب است؟

چرا تولید محتوا کنیم، وقتی کسی بر روی آن کلیک نمی کند؟

ما قصد داریم در ادامه به بررسی مزیت های جستجو صفر کلیک، چگونگی استفاده کردن از آن به نحو احسنت و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو بپردازیم.

جستجو صفر کلیک چیست؟

حتما تجربه داشته اید که برای پیدا کردن جواب پرسشی مانند سال تاسیس ایران خودرو در گوگل جستجو کنید و بدون کلیک بر روی سایت خاصی به جواب خود برسید. به این فرآیند پرسش و یافتن سریع پاسخ، جستجو صفر کلیک می گویند.

جستجو صفر کلیک، نوعی جستجو است که جواب سوال فرد جستجوگر در بالای صفحه نمایش داده می شود تا به این منظور هم از هدایت کاربر به سایت های دیگر جلوگیری شود و هم در وقت صرفه جویی شود. این نوع پاسخ نیازی به وارد شدن به سایت ها ندارد و در وقت کاربر صرفه جویی میکند. از مزیت های جستجو صفر کلیک برای گوگل بهبود تجربه کاربری و افزایش زمان ماندن کاربر در صفحه گوگل است.

همانطور که گفته شد، جستجو صفر کلیک پاسخی است به سؤال کاربر درست در بالای صفحه نتایج موتور جستجو یا همان (SERP) داده می شود. بنابراین آن ها به اطلاعات بیشتری که با کلیک کردن روی لینک به دست می آید، نیاز ندارند. به طور معمول، جستجوهای بدون کلیک در یکی از شش نوع نتیجه قرار می گیرند:

پاسخ فوری

zero-search-click

در این حالت نیازی به رفتن در وبسایت نیست مگر اینکه به اطلاعات عمیق تری نیاز داشته باشید. این نوع جستجو برای کاربرانی که سؤالات نسبتاً ساده ای دارند و به پاسخ سریع نیاز دارند (مانند نام نویسنده یک کتاب) مناسب هستند.

معنا

اگر تا به حال کلمه ای را صرفاً برای دریافت تعریف، معنی یا املا تایپ کرده باشید، چیزی شبیه به این را دریافت خواهید کرد:

zero-search-click

نقشه

zero-search-click

در صورتی که به دنبال یک کشور، استان یا شهر باشید، اولین نتیجه جستجو صفر کلیک شما احتمالاً یک نقشه خواهد بود، به خصوص نقشه گوگل، زیرا اگر لازم باشد که روی چیزی کلیک کنید، گوگل می خواهد از خانواده خودش باشد.

ماشین حساب

zero-search-click

اگر در ریاضیات به کمک نیاز دارید، مانند تخمین تقریبی در مورد میزان پرداخت وام مسکن، یک جستجو ساده در گوگل، ماشین حسابی را پیدا می کند که در آن می توانید متغیرهای خود را وارد کنید.

پنل اطلاعات

zero-search-click

Google Knowledge Graph یک پایگاه داده است که گوگل برای گردآوری اطلاعات در یک جعبه اطلاعات به نام پنل دانش که در کنار نتایج جستجو قرار می گیرد، استفاده می کند تا اطلاعاتی جامع، سریع و دقیق از آنچه جستجو می کنید به شما بدهد.

پنل های اطلاعاتی ویژه

zero-search-click

این پنل بخش های کوتاهی از متن هستند، که در آن پاسخ به درخواست کاربر استخراج شده است. پاسخ استخراج شده در "موقعیت صفر" صفحه جستجو قرار میگیرد.  این قطعه های پاسخ مانند فهرست‌ها، توضیحات کوتاه یا تعاریف تشریحی بیشتر برای پرسش هایی هستند که با "چیست" پایان می یابند. به طور کلی این قطعه ها عبارتند از:

  • یک نقل قول، فهرست یا تعریف از وبسایت منتخب (اگرچه در برخی موارد ممکن است یک ویدیو باشد)
  • لینک به یک صفحه
  • عنوان یک صفحه
  • آدرس یک صفحه

سئو سایت برای جستجو صفر کلیک

همانطور که پیش تر گفته شد ۵۰ درصد جستجو ها، جستجو صفر کلیک هستند. این یعنی اگر خودتان را با شرایط وفق ندهید، ترافیک خود را از دست می دهید زیرا جستجو صفر کلیک روز به روز بیشتر می شود. همین موضوع نیاز به کلیک بر روی لینک را روز به روز کمتر می کند. تنها راه مقابله با این موضوع بهینه سازی درست و اصولی مطالب و سایت است.

جالب است بدانید جستجو صفر کلیک، باعث کاهش ۲۱ درصدی ترافیک سایت ویکی پدیا شد.

گام های بهینه سازی جستجو صفر کلیک

zero-search-click

تمرکز روی پرسش

در هنگام تحقیق راجع به کلمات کلیدی هدف، باید کلماتی که در فیچر اسنیپت ظاهر می شوند را شناسایی کنید. سپس بر سوالات «چیست»، «چگونه»، «چرا»، «کیست» و ... تمرکز کنید.

تولید محتوا با کیفیت بالا

محتوای ارزشمند و غنی، به طور حتم در جستجو صفر کلیک ظاهر می شود. به این علت که گوگل، فکر می کند برای کاربرانش مفید تر است. بنابراین کیفیت محتوای خود را باید بالا ببرید.

 ساختاربندی صحیح

ساختار محتوا از فاکتور های اساسی تعیین کننده عدم نمایش یا نمایش اطلاعات شما در فیچر اسنیپت است. پس تسلط به فیچر اسنیپت ها و ساختار بندی محتوا بر اساس آن از عوامل مهم جستجو صفر کلیک است. سعی کنید از مطالب تکراری استفاده نکنید؛ همچنین پاراگراف بندی، دسته بندی، لیست نکات و ... را به صورت صحیح و دقیق انجام دهید.

جلوه های بصری (تصویر و ویدیو)

محتوا هایی که از نظر بصری نیز قوی باشند، احساس رضایت بیشتری در مخاطب ایجاد می کنند. همین باعث شده است که گوگل به مطالبی که محتوای بصری خوبی دارند، بیشتر بها بدهد. پس سئو تصاویر سایت خود را در دستور کار قرار دهید. بهترین عملکرد در این زمینه بهینه سازی تصاویر بر اساس فیچیر اسنیپت است.

حقایق و آمار

zero-search-click

این حرکت به نوعی گنجاندن حقیقت در متون نام دارد، این حقیقت باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش ترافیک سایت می شود. گوگل نیز در کنار کابران، به شما اعتماد می کند.

دقت

در دنیای سئو همیشه محتوای طولانی، دوست داشتنی محسوب می شود. اما برای حفظ موقعیت در فیچر اسنیپت، مختصر نویسی همراه با رعایت ساختار لازم است.

سوالات متداول

وقتی کاربران وارد صفحه می شوند، سوالاتی به ذهنشان خطور می کند. بهترین راه پیش دستی و از قبل قرار دادن بخش سوالات متداول است. (بهتر است در عنوان هم ذکر شود).

سخن آخر

دنیای اینترنت و تکنولوژِی در حال پیشرفت و گسترش روز افزون است، چه بخواهید کسب و کار تازه ای شروع کنید، یا بخواهید برای حفظ جایگاه خود بجنگید، باید خود را با پیشرفت های موتور های جستجو وفق دهید. جستجو صفر کلیک از همین تغییرات در ساختار جستجو است که روز به روز پیشرفت می کند و گسترده تر می شود. این برای کاربران بسیار خوب و خوشایند است که در سریع ترین زمان ممکن پاسخ درستی پیدا کنند. هر چیزی که کاربران را خوشنود کند، برای گوگل مفید است؛ بنابراین جستجوهای صفر کلیک روز به روز محبوب تر خواهند شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی