سئو داخلی چیست +چند تکنیک مهم از سئو داخلی (Seo on page)؟
سئو داخلی
چرا باید از سئو داخلی استفاده کرد؟ اصلا سئو داخلی چیست و چه مزایایی دارد؟
سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ، نحوه کار موتورهای جستجو ، الگوریتم های برنامه ریزی شده توسط رایانه را که رفتار موتور جستجو را تعیین می کند ، آنچه افراد جستجو می کنند ، اصطلاحات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو ، و اینکه موتورهای جستجو توسط مخاطبان هدف آنها ترجیح داده می شود ، در نظر می گیرد. . SEO به این دلیل انجام می شود که وقتی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) از رتبه بالاتری برخوردار می شوند ، یک وب سایت بازدید کننده بیشتری از یک موتور جستجو دریافت می کند. سپس این بازدید کنندگان به طور بالقوه می توانند به مشتری تبدیل شوند.
SEO در صفحه بهینه سازی تک تک صفحات وب به منظور رتبه بندی بالاتر و کسب ترافیک مرتبط تر در موتورهای جستجو است. On-page به محتوا و کد منبع HTML صفحه ای گفته می شود که می تواند بهینه شود ، در مقایسه با SEO خارج از صفحه که به پیوندها و سایر علائم خارجی اشاره دارد.
برای تازه کارهای SEO در صفحه ، ما به شدت توصیه می کنیم عوامل رتبه بندی On-Page را بخوانید. سئو داخلی طی سالها تغییر کرده است ، بنابراین مهم است که با آخرین اقدامات همراه باشید. در زیر آخرین پست درباره SEO در صفحه از وبلاگ Moz آورده شده است ، و ما منابع مورد علاقه خود را برای کمک به شما در طول سفر انتخاب کرده ایم.
تکنیک های سئو
تکنیک اثر بخش سئو داخلی
تکنیک های مختلفی در سئو داخلی وجود دارد که شما با رعایت کردن آنها سریعتر به نتیجه میرسید.
عنوان صفحه ( Page Title)
عنوان صفحه یکی از اصلی ترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. در هر صفحه عنوان شما باید متناسب با کلمات کلیدی باشد که محتوا را بر اساس آن ایجاد شده است. شما باید برای مقاله های خود از عناوین مرتبط استفاده کنید و کلمات مرتبط با آن را به اصطلاح تگ کنید تا زمانی که کاربر آن کلمه کلیدی را سرچ میکند، گوگل او را به سمت سایت شما هدایت کند. تگ عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی است که میتواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی کند.
تگ توضیحات ( Meta Description)
بعضی از سئو کارها گاهی اوقات فراموش میکنند تا از این تگ ها استفاده کنند . به دلیل پیشرفته شدن الگوریتم گوگل توجه خاصی به این تگ ها میکند .در تگ توضیحات شما فقط در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است. اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد.
متا تگ ها کلمه کلیدی
البته این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استفاده کارایی ندارد، اما استفاده از آن خالی از لطف نیست. توصیه می شود که در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی را تعریف کنید و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید.
متا تگ ها کدهای HTML ای هستند که به موتورهای جستجو همینطور کاربران کمک می کنند تا محتوای صفحات سایت بهتر درک شوند. دقت داشته باشید که متا تگ ها جز محتوای اصلی صفحه محسوب نمی شوند.
هدف اصلی از به کار بردن متا تگ ها در سئو، توصیف بهتر محتواست. بنابران متا تگ ها به جای قرار داشتن در قسمت <body>، در قسمت <head> صفحه قرار دارند. از آنجا که پیاده سازی متا تگ ها نیاز به دانش برنامه نویسی دارد، شاید مهارت کافی برای قرار دادن آنها را نداشته باشید. با این وجود استفاده از آنها در موفقیت سئو سایت امری ضروریست.
ساختاربندی URL
ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چونکه توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد. هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست.
عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید.
تگ های بدنه
یکی از نکات مهم در تولید محتوا تگ های بدنه است . این بدین معنا میباشد که محتوا را باید بخش بندی و پاراگراف بندی کرد و هر پاراگ را با تگ های H1 تا H6 مرتب کرد.
عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود. مهمترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 استفاده می کنند و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنیم. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.
بهینه سازی عکس ها
استفاده از عکس در متن های شما میتواند مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند. عکس ها باید مرتبط با محتوای سایت و متن شما باشد و به شما توصیه میکنیم که عکس ها هم از نظر سئو بهینه باشد.
برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجوهای عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود. ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود.
نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود.
لینک دهی داخلی
اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است. هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما این ها نیستند. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش لینک دهی سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند.
یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود. برای اینکه بتوانید سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.
کاربران را تشویق به کامنت گذاری کنید
در اینجا شما میتوانید با سوال کردن و مشارکت دادن کاربران در وب سایت خود آنها را تشویق به نظر دادن و کامنت گذاشتن کنید . تجربه نشان داده است این کار کمک بسیاری در بالا بردن رتبه سئو سایت میکند.
چکیده
در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با سئو داخلی آشنا کنیم و به شما یاد بدیم که چجوری میتوانید سایت خود را بهینه کنید و از محتوای سایت خود برای بالا بردن رتبه سایتتان استفاده کنید نداشتن مهارت کافی میتواند باعث شود رتبه سایت شما تنزل پبدا کند ولی با یادگیری بهینه سازی و مهارت های سئو شما میتوانید خیلی سریعتر و بهتر به نتیجه مطلوب برسید.
مطالب مزتبط:
خیلی خوشحال میشویم اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید با ما در بگذارید از این که با ما همراه بودید ممنونیم.
- ۰۰/۰۳/۲۲
- ۳۵ نمایش